AKT-vejledning i praksis - En del af skolens udvikling

Af: Kurt Andersen, Lene Bjerring Bagger, Hanne Østergaard Bertelsen, Dan Bendix Christensen, Niels Egelund, Rikke Klejs Jensen, Lisbeth Lenchler-Hübertz, Jette Vibeche Madsen, Bjarne Nielsen, Henrik Schmidt, Heidi Honig Spring, Bjarne Nielsen (redaktør)

Læseprøve

Beskrivelse

ATK-vejledning i praksis - en del af skolens udvikling giver et aktuelt overblik over det væsentligste indhold af AKT-arbejdsområdet. Efter en indledende introduktion til skolens aktuelle situation og AKT-arbejdets baggrund, indhold og hensigtsmæssige struktur tilbyder antologien et inspirerende indblik i AKT-arbejdet i praksis på en række centrale områder. Med dette udgangspunkt præsenteres læseren for den nyeste viden inden for faget og for konkrete redskaber til at håndtere AKT-arbejdet, for eksempel i forbindelse med klasseledelse, klasseproblematikker, sociale kompetencer hos elever, de stille elever, forældresamarbejdet, tidlig identifikation af problemer og forventninger til AKT-vejlederens kompetencer.

Yderligere informationer