Anerkendelse i børnehøjde

Af: Bente Lynge, Henrik Pedersen, Jacob Storch, Jørgen Riber, Kirstine Sort Jensen, Klaus Wilmann, Berit Hertz (redaktør), Frank Iversen (redaktør)

Læseprøve

Beskrivelse

Med udgangspunkt i systemisk tænkning beskriver bogen en anerkendende og værdsættende praksis, som inddrager både børn og voksne. Forfatterne demonstrerer, hvorledes denne praksis igangsætter forandringsprocesser, som stimulerer læring, skaberlyst og iværksætterånd. Ved at flytte fokus fra fejlfinding til anerkendelse styrkes både børnenes og de voksnes indbyrdes relationer samt deres selvværd og ansvarsfølelse. Bogen giver inspiration og konkrete metoder til alle med tilknytning til skolen: lærere, sundhedsplejersker, PPR-medarbejdere og pædagoger. Forord af Klaus Wilmann, tidligere formand for Børnerådet. Bogen er en del af serien ANERKENDENDE PÆDAGOGIK.

Yderligere informationer