Cooperative Learning

Af: n a, Karen Lund (redaktør), Michael Svendsen Pedersen (redaktør), Pia Zinn Ohrt (redaktør), Karen-Margrethe Frederiksen (redaktør), Birte Dahlgreen (redaktør)

Læseprøve

Beskrivelse

Dette temanummer går tæt på det teoretiske grundlag for Cooperative Learning og ikke mindst den praksis, de forskellige CL-strukturer foranlediger i fremmed- og andetsprogskontekster. Vi sætter fokus på CL ud fra forskellige vinkler: • Hvordan virker denne undervisningsform? • Hvilke læringssyn kan man udlede af CL? • Lægger CL-strukturerne op til specifikke sproglæringssyn, og i givet fald hvilke? Nummeret indeholder varierede eksempler på praksis i klasseværelset. Artiklerne dækker mange sprog, mange CL-strukturer og forskellige skoleformer. Læserne opfordres derfor til at orientere sig i flere artikler for at få det fulde billede af temaet og for at få gavn af den overføringsværdi, der er sprogfagene imellem.

Yderligere informationer

  • E-bog

  • PDF

    PDF

  • Vandmærket

    Vandmærket

  • 81

  • Aarhus Universitetsforlag

  • 9788771242928

  • 06-08-2012

  • Sprogundervisning og sprogindlæring