E-læring

Af: Nina Bonderup Dohn, Marianne Thorsen, Søren Larsen, Lotte Rienecker (redaktør), Peter Stray Jørgensen (redaktør), Jens Dolin (redaktør), Gitte Holten Ingerslev (redaktør)

Læseprøve

Beskrivelse

God undervisning på universitetet er orienteret mod de studerendes læring. Læringsaktiviteter i undervisningen og mellem undervisningsgangene spiller derfor en stor rolle i universitetspædagogik. Universitetspædagogik rummer erfaringsbaserede og forskningsrelaterede forslag til, hvordan man tilrettelægger, gennemfører, evaluerer og videreudvikler egen undervisningspraksis inden for de rammer som universitetet og forskningsbaseringen danner om undervisningen - hvad enten det drejer sig om traditionelle forelæsnings- og vejledningsaktiviteter, case- og projektarbejde eller e-læring. Forfatterne giver desuden den enkelte underviser redskaber til at overveje sit læringsteoretiske fundament. Bogens hovedafsnit: - Universitet som ramme - Læring og forskningsbaseret undervisning - Planlægning af kurser og lektioner - Gennemførelse af selve undervisningen - Vejledning - Eksamen og evaluering - Undervisningsudvikling for universitetsundervisere. Vi udleverer ikke undervisereksemplarer af denne bog. Universitetspædagogik findes også i engelsk oversættelse: University Teaching and Learning http://samfundslitteratur.dk/bog/university-teaching-and-learning

Yderligere informationer

  • E-bog

  • PDF

    PDF

  • Vandmærket

    Vandmærket

  • 52

  • Samfundslitteratur

  • 9788759322758

  • 14-05-2013

  • Højere uddannelse