Facader og facetter - modernisering og læreprocesser i socialpædagogik og forvaltning
Af: Linda Andersen
LæseprøveBeskrivelse
Er de aktuelle krav om modernisering af offentlige institutioner kun et spørgsmål om effektivitet og rationaliseringer? Eller er der også tale om, at forandringerne kan ske i demokratiets tjeneste og sikre velfærdsstatens brugere og ansatte større indflydelse på deres tilværelse og arbejdsplads? Gennem en tværvidenskabelig analyse søger denne bogs forfatter at indkredse en forståelse af den igangværende modernisering inden for det socialpædagogiske område, dens baggrund og formål samt de mest gængse moderni-seringsinitiativer: rammestyring, selvforvaltning, brugerindflydelse og kvalitetsstyring. Bogen forsøger at lytte til den emotionelle og symbolske 'understrøm' i moderniseringsbestræbelserne og fokuserer på de paradokser, som moderniseringen ofte producerer. Bogens metodeafsnit introducerer og behandler forskellige videnskabelige metoder inden for etnografi, psykoanalyse og aktionsforskning. Samtidig illustrerer metodediskussionerne den indflydelse, som valg af videnskabelig metode har på analyse og fortælling. Hermed illustreres, hvordan moderniseringsbilleder med fordel kan fortælles nedefra og op - og give stemme til de moderniseringsaktører, man ikke så ofte hører fra.
Yderligere informationer
-
E-bog
-
PDF
PDF
-
DRM-beskyttet
DRM-beskyttet
-
236
-
Samfundslitteratur
-
9788778679673
-
01-01-1999
Pris DKK: 60,00
Denne bog er enten DRM-kopibeskyttet eller har Fixed layout
Hvis bogen er DRM-kopibeskyttet eller har Fixed layout, skal du bruge et særlig program for at læse bogen. Se anbefalinger til specifikke programmer her: Værd at vide om e-bøger og lydbøger
OBS!
Denne e-bog er beskyttet med Adobe DRM beskyttelse.
E-bogen kan kun læses i Adobe Digital Editions eller Bluefire Reader.
E-bogen kan ikke læses på Kindle, i Adobe Reader eller i iBooks.
Læs mere om programmer og print af e-bøger her.