Fleksibel læring og undervisning - erfaringer, konsekvenser og muligheder med ikt

Af: Marianne Georgsen, Jens Bennedsen

Læseprøve

Beskrivelse

Udvikling af af fleksibel, netstøttet læring og uddannelse finder sted i et spændingsfelt mellem valg af pædagogik, teknologi og læringsmaterialer. Derfor har man som underviser brug for at spørge sig selv: - Hvordan ønsker jeg at undervise og tilrettelægge læreprocesserne? - Hvorvidt og hvordan kan teknologi understøtte læring, kommunikation og samarbejde? - Hvordan kan læringsmaterialerne udvikles, gøres tilgængelige og udveksles? Disse og mange andre spørgsmål behandles i denne bog ud fra konkrete erfaringer med at udvikle og afholde fleksible undervisningsforløb. Bogens bidrag formidler erfaringer fra Flexnet-projektet, som i to år har fokuseret på at udvikle fleksible, netstøttede undervisnings- og læringsformer ved fire danske universiteter. Nøglebegreberne i udviklingsarbejdet har været fleksibilitet og kvalitet i uddannelsestilbuddene, og bogens bidrag illustrerer, hvordan pædagogisk og teknologisk fantasi går hånd i hånd i udviklingen af kvalitetsuddannelser i virtuelle omgivelser.

Yderligere informationer