Forstå forbrugerne- og bliv en bedre markedsfører

Af: Ole E. Andersen

Læseprøve

Beskrivelse

Forstå forbrugerne er den første danske bog, der med en marketing synsvinkel strukturerer, analyserer og forklarer forbrugernes opfattelse af verden, deres motiver, holdninger og adfærd. Fra valg af mærke eller butik til køb af hus eller bil. Denne forståelse vil give et bedre grundlag for beslutninger om fremtidige markedsføringsaktiviteter på de stadigt mere dynamiske markeder med stigende medieudbud og bevidste forbrugere. Bogen består af fire dele: - Del 1 behandler fra en psykologisk vinkel forbrugeren som selvstændigt individ med et veludviklet sanseapparat, en enestående hukommelse og en unik indlæringsevne - Del 2 gennemgår etablering og forandring af forbrugernes holdninger, der er et vigtigt element i mange af forbrugernes beslutninger. Her analyseres også de enten meget simple eller ret komplicerede beslutningsprocesser, der går forud for adfærd. - Del 3 handler om forbrugerens sociale og kulturelle omverden, der sætter et solidt fingeraftryk på mange adfærdsformer og ritualer. Familien og andre former for referencegrupper bliver analyseret, herunder også betydningen af sociale on-line netværk. Denne del har en sociologisk indfaldsvinkel. - Del 4 er en gennemgang af de analysemetoder, som markedsføreren kan anvende for at forstå forbrugerne i relation til en specifik produktkategori. Bogen er fyldt med danske eksempler og cases. Henvender sig primært til studerende på marketingorienterede HD og HA uddannelser på højere læreanstalter som f.eks. CBS, SDU, Århus Universitet/Handelshøjskole og AUC. Den vil dog også være anvendelig på uddannelsesretninger på f.eks. Mediehøjskolen, handelsskoler og handelsgymnasier, hvor forbrugerindsigt er på dagsordenen.

Yderligere informationer

  • E-bog

  • PDF

    PDF

  • DRM-beskyttet

    DRM-beskyttet

  • 253

  • Samfundslitteratur

  • 9788759325018

  • 22-08-2011

  • Erhvervsøkonomi, Salg og marketing