Kommunikation i praksis

Af: Heidi Andersen, Marianne Leth Jørnø

Læseprøve

Beskrivelse

Kommunikation er grundlaget for enhver formidling, forståelse og sparring. Når vi vil noget med hinanden, er det nødvendigt at kommunikere. Denne bog giver læseren en indføring i de processer og de overvejelser, der er knyttet til selvstændigt og professionelt at varetage skriftlige, verbale og digitale kommunikationsopgaver. Kommunikation i praksis har fire dele: Første del redegør for de grundlæggende teorier om kommunikation samt om de paradigmer, kommunikation er blevet anskuet ud fra i de senere årtier. Anden del fokuserer på den dialogbaserede kommunikation, og hvordan man kan komme fra konflikt til dialog. Tredje del tager fat på organisationers interne og eksterne kommunikation. Fjerde del består af øvelser, der kan bruges i undervisningen. Kommunikation i praksis er især til studerende inden for de videregående erhvervsuddannelser. For at stoffet bliver lettere at tilegne sig og mere praktisk orienteret, er der øvelser til hvert kapitel, og undervejs er der mange eksempler på vellykket og mindre vellykket kommunikation.

Yderligere informationer