Læringsorienterede kursusdesign
Af: Signe Skov, Hanne Leth Andersen
LæseprøveBeskrivelse
Læringsorienterede kursusdesign er en håndbog i kursusplanlægning og i udformning af studieordninger for undervisere, studieledere og uddannelsesledere ved universitetsuddannelserne. Håndbogen giver tips og gode råd til formulering af læringsmål og til valg af relevante undervisnings- og eksamensformer, på en måde så der skabes konstruktiv sammenhæng mellem Kvalifikationsrammens slutmål, de enkelte uddannelsers kompetenceprofiler, konkrete uddannelseselementers læringsmål, undervisningsformer og eksamensformer. I bogen kan undervisere, studieledere og uddannelsesledere finde konkrete forslag til: Hvordan man formulerer klare læringsmål Hvilke eksamensformer som er relevante i forhold til forskellige læringsmål Hvordan man udvikler og varierer sin brug af eksamensformer Hvilke undervisningsformer der understøtter læringsmålene og aktiverer de studerende Hvordan man bruger feedback og peer feedback til at understøtte læring Hvad der kendetegner en god studieordning og en god kursusbeskrivelse. Bogen har masser af eksempler, forslag og tjeklister, der er lette at implementere og integrere i konkrete uddannelser, fx i diskussioner og beslutninger om kompetencebeskrivelser, læringsmål, undervisningsformer og eksamensformer, der er uddannelsesrelevante og læringsorienterede.
Yderligere informationer
-
E-bog
-
PDF
PDF
-
DRM-beskyttet
DRM-beskyttet
-
102
-
Samfundslitteratur
-
9788759323793
-
11-05-2015
Pris DKK: 124,50
Denne bog er enten DRM-kopibeskyttet eller har Fixed layout
Hvis bogen er DRM-kopibeskyttet eller har Fixed layout, skal du bruge et særlig program for at læse bogen. Se anbefalinger til specifikke programmer her: Værd at vide om e-bøger og lydbøger
OBS!
Denne e-bog er beskyttet med Adobe DRM beskyttelse.
E-bogen kan kun læses i Adobe Digital Editions eller Bluefire Reader.
E-bogen kan ikke læses på Kindle, i Adobe Reader eller i iBooks.
Læs mere om programmer og print af e-bøger her.