Mønsterbrydning i et ICDP-perspektiv
Af: Allan Stevn Bach, Jytte Birk Sørensen (redaktør)
LæseprøveBeskrivelse
"Mønserbrydning i et ICDP-perspektiv" er kapitel 5 fra bogen "Mønsterbrud i opbrud". Kapitlet indeholder følgende: - Om opdragelsens følgevirkninger - Om anerkendelse - Om ICDP - Om de tre dialogformer - Om de otte samspilstemaer - Om den emotionelle dialog - Opsummering af den emotionelle dialog - Om den meningsskabende og udvidende dialog - Opsummering af den meningsskabende og udvidende dialog - Om den regulerende og grænsesættende dialog - Opsummerende om den regulerende og grænsesættende dialog - Om de syv sensitiverings- og bevidstgørelsesprincipper - Positiv definition af barnet - Afslutning Omdrejningspunktet for bogen "Mønsterbrud i opbrud" er mønsterbrydning, men som det vil fremgå, er mønsterbrydning et mangesidet og måske tvivlsomt begreb. I flere af bogens kapitler er selve mønsterbryderbegrebet til diskussion – for hvad karakteriserer "en mønsterbryder"? Er det at få en længere uddannelse end egne forældre nok til at kalde sig mønsterbryder? Giver begrebet overhovedet mening?
Yderligere informationer
-
E-bog
-
PDF
PDF
-
DRM-beskyttet
DRM-beskyttet
-
38
-
Dafolo A/S
-
9788772817675
-
29-04-2010
-
Uddannelsesadministration og uddannelsesorganisering, Undervisningspersonale, Skoler, Højere uddannelse, Læreruddannelse, Specialundervisning
Pris DKK: 52,50
Denne bog er enten DRM-kopibeskyttet eller har Fixed layout
Hvis bogen er DRM-kopibeskyttet eller har Fixed layout, skal du bruge et særlig program for at læse bogen. Se anbefalinger til specifikke programmer her: Værd at vide om e-bøger og lydbøger
OBS!
Denne e-bog er beskyttet med Adobe DRM beskyttelse.
E-bogen kan kun læses i Adobe Digital Editions eller Bluefire Reader.
E-bogen kan ikke læses på Kindle, i Adobe Reader eller i iBooks.
Læs mere om programmer og print af e-bøger her.