Om at lede LP-arbejdet i praksis - skoleledelse og udvikling af en endnu bedre folkeskole

Af: Lars Qvortrup, Henning Rasmussen, Helle Guillaume Jensen, Britta Thomsen, Steven Walsh, Susanne Laugesen, Irene Christensen, Henrik Hallig, Martin Meier, John Larsen, Anne-Dorthe Humlebæk Larsen, Benjamin Ejlertsen, Marianne Sørensen, Ole Odsgaard, Solveig P. Madsen, Thomas Vimmer, Benny Jensen, Lene Andersen, Bettina Kallenbach, Rene Nielsen, Britt Augustsen, Rikke Sørensen, Lisbeth Bergstedt, Annie Nielsen, Jørgen Elsborg, Poul Erik Gudiksen, Randi Larsen, Tina Ellekjær, Margit Askevig, Bent Frederiksen, Lars Høj Johansen, Gitte Hansen, Anni Balle, Thomas Dvinge Baun, Marian Dideriksen, Marianne Grand, Dorte Kamstrup, Ulla Rasmussen, Trine Stiggaard Rose, Dorthe Christiansen, Mette Gammelgaard, Joan Thomsen, Anne-Gitte Frøslev, Stefan Gents, Charlotte Paulsen, Bjørn Olsen, Søren Ranthe, Stig Navjord, Randi Bruvik Dahl, Torunn Sandvand, Øivind Jacobsen, Hanne Bøving Michaelsen, Hanne Juulsen, Henrik Mep, Tom Schultz, Lars Hansen, Niels Møller, Lotte Tofte Kanstrup, Leo Feldberg, Espen Lange, Astri Arnesen, Eva Wullum Fosselie, Reidun Fidje, Stein Abusdal, Tormod Lien, Kirsten Erichsen, Jørgen Grønne Jørgensen, Jens Albert Nielsen, Pia Haugaard, Dorte Næsborg, Annette Blok, Peter Hallgreen, Erling Mebus Jensen, John Ole Aabyrt, Meta Beldring, Kirsten Clausen, Finn Hansen, Anne-Mette Kahr, Gitte H. Kjærsgaard, Stig Thorup Rasmussen, Agnete Dreier, Bent Borup Jakobsen, Hans-Christian Uth, Line Skov Hansen (redaktør), Preben O. Kirkegaard (redaktør), Svend Krogsgaard Jensen (redaktør)

Læseprøve

Beskrivelse

Artiklerne i denne bog er skrevet af ledere fra skolerne i Slagelse og Kristiansand. De har alle deltaget i et efteruddannelsesforløb i systemisk ledelse. En efteruddannelse, som kvalificerer til at lede implementeringen og forankringen af LP-modellen på egen skole. I artiklerne formidler lederne udbyttet fra efteruddannelsesforløbet, og giver bud på hvordan det kan omsættes i praksis. Artikler er skrevet i et tæt samarbejde mellem ledere fra forskellige skoler. Ledelsesopgaven er i fokus, men artiklerne behandler den fra forskellige vinkler. Bogen henvender sig til alle, som er optaget af at lede forandringer og udvikle organisationer. Center for Skole i Slagelse Kommune og Oppvekstsdirektøren i Kristiansand Kommune har sammen taget initiativ til uddannelsesforløbet. Uddannelsesopgaven er løst af LP-modellen.dk - University College Nordjylland.

Yderligere informationer