Paideia 01 - maj 2011 - Tema: Praksisorienteret forskningsbaseret tilgang

Af: Thomas Nordahl, Lars Qvortrup, Ann Margareth Aasen, Thomas Ziehe, Bent B. Andresen, Anders Hingel, Ole Hansen (redaktør), Thomas Nordahl (redaktør), Stephen Dobson (redaktør), Lars Qvortrup (redaktør)

Læseprøve

Beskrivelse

I dette nummer kan du læse følgende artikler: - Reduksjon i andel elever som mottar spesialundervisning. Af Thomas Nordahl. - Skoleudvikling og skoleledelse: Hvorfor og hvordan? Af Lars Qvortrup. - Gutters opplevelse av sin skolesituasjon - noe skolen kan påvirke? Af Ann Margareth Aasen. - Tidstypiske oppfatnings- og handlingskriser hos ungdommer. Af Thomas Ziehe. - Disponibel model til analyse og problemløsning - en undersøgelse i pædagogiske dagtilbud. Af Bent B. Andresen. - "Uddannelsespolitiske udfordringer" - man skal høre meget, før ørene falder af. Af Anders Hingel Tidsskriftet Paideia har en praksisrettet profil, men holder samtidig et højt akademisk niveau. Tidsskriftet indeholder fagfællebedømte artikler, som omhandler aktuelle temaer fra praksisfeltet, interviews, debatter samt boganmeldelser. Målgruppen er lærere, skoleledere, pædagoger og ledere i børnehaver, pædagogiske konsulenter, studerende, undervisere og forskere. Udgives af Laboratorium for forskningsbaseret skoleudvikling og pædagogisk praksis (LSP) (University College Nordjylland og Aalborg Universitet), Senter for praksisrettet utdanningsforskning (Høgskolen i Hedmark), Institutionen för pedagogik (Högskolan i Borås) samt Dafolo Forlag. Se www.paideia.no

Yderligere informationer