Paideia 04 - november 2012 - Tema: Dagtilbuddets betydning i uddannelsesforløbet

Af: Thomas Nordahl, Lars Qvortrup, Ylva Odenbring, Ann-Katrin Svensson, Torben Næsby, Camilla Brørup Dyssegaard, Michael Søgaard Larsen, Ole Hansen (redaktør), Stephen Dobson (redaktør), Thomas Nordahl (redaktør), Anita Norlund (redaktør), Bengt Persson (redaktør), Lars Qvortrup (redaktør)

Læseprøve

Beskrivelse

I dette nummer kan du læse følgende artikler: - Kvalitet i dagtilbudet - hva sier barna? Af Thomas Nordahl og Lars Qvortrup. - Gränseöverskridare i förskoleklassen - konstruktioner av kön i barns vardag. Af Ylva Odenbring. - Med alla barn i fokus - om förskolans roll i flerspråkiga barns språkutveckling. Af Ann-Katrin Svensson. - Kvalitet i dagtilbud - hvad ved vi? Af Torben Næsby. - Kommentar: Et indblik i forskningskortlægningen "Effekt og pædagogisk indsats ved inklusion af børn med særlige behov i grundskolen". Af Camillla Brørup Dyssegaard og Michael Søgaard Larsen Tidsskriftet Paideia har en praksisrettet profil, men holder samtidig et højt akademisk niveau. Tidsskriftet indeholder fagfællebedømte artikler, som omhandler aktuelle temaer fra praksisfeltet, interviews, debatter samt boganmeldelser. Målgruppen er lærere, skoleledere, pædagoger og ledere i børnehaver, pædagogiske konsulenter, studerende, undervisere og forskere. Udgives af Laboratorium for forskningsbaseret skoleudvikling og pædagogisk praksis (LSP) (University College Nordjylland og Aalborg Universitet), Senter for praksisrettet utdanningsforskning (Høgskolen i Hedmark), Institutionen för pedagogik (Högskolan i Borås) samt Dafolo Forlag.

Yderligere informationer