Processtyring og kommunikation i vejledningen

Af: Gitte Wichmann-Hansen, Tine Wirenfeldt Jensen, Lotte Rienecker (redaktør), Peter Stray Jørgensen (redaktør), Jens Dolin (redaktør), Gitte Holten Ingerslev (redaktør)

Læseprøve

Beskrivelse

God undervisning på universitetet er orienteret mod de studerendes læring. Læringsaktiviteter i undervisningen og mellem undervisningsgangene spiller derfor en stor rolle i universitetspædagogik. Universitetspædagogik rummer erfaringsbaserede og forskningsrelaterede forslag til, hvordan man tilrettelægger, gennemfører, evaluerer og videreudvikler egen undervisningspraksis inden for de rammer som universitetet og forskningsbaseringen danner om undervisningen - hvad enten det drejer sig om traditionelle forelæsnings- og vejledningsaktiviteter, case- og projektarbejde eller e-læring. Forfatterne giver desuden den enkelte underviser redskaber til at overveje sit læringsteoretiske fundament. Bogens hovedafsnit: - Universitet som ramme - Læring og forskningsbaseret undervisning - Planlægning af kurser og lektioner - Gennemførelse af selve undervisningen - Vejledning - Eksamen og evaluering - Undervisningsudvikling for universitetsundervisere. Vi udleverer ikke undervisereksemplarer af denne bog. Universitetspædagogik findes også i engelsk oversættelse: University Teaching and Learning http://samfundslitteratur.dk/bog/university-teaching-and-learning

Yderligere informationer

  • E-bog

  • PDF

    PDF

  • Vandmærket

    Vandmærket

  • 44

  • Samfundslitteratur

  • 9788759322765

  • 14-05-2013

  • Højere uddannelse