Projektpædagogik- Perspektiver fra Aalborg Universitet

Af: Lone Krogh, Jn Brødslev Olsen, Palle Rasmussen (red.)

Læseprøve

Beskrivelse

Projektarbejde og problembaseret læring er en karakteristisk og perspektivrig model for organisering af universitetsuddannelser. En model, som lægger vægt på de studerendes selvstændighed, kreativitet og indbyrdes samarbejde samt på tværfaglig og anvendelsesorienteret viden. Projektarbejdet og den problembaserede læring er den bærende pædagogiske model for Aalborg Universitets uddannelser og har været det siden universitetets start i 1974. I mere end tre årtier har medarbejdere og studerende ved universitetet praktiseret, udviklet og skrevet om denne pædagogiske model. Denne bog rummer seks bidrag til forståelsen af projektpædagogikkens teori og praksis, skrevet af forskere, som repræsenterer forskellige faglige felter ved Aalborg Universitet. Desuden omfatter bogen en samlet bibliografi over bøger, artikler og videnskabelige artikler om emnet, som gennem årene er blevet publiceret af medarbejdere ved universitetet. PROJEKTPÆDAGOGIK Perspektiver fra Aalborg Universitet er udgivet i anledningen af Aalborg Universitetsforlags 30 års jubilæum 2008.

Yderligere informationer

  • E-bog

  • PDF

    PDF

  • Vandmærket

    Vandmærket

  • 154

  • Aalborg Universitetsforlag

  • 9788773079225

  • 07-05-2010

  • Projektledelse, Grupper og gruppeteori