Pædagogens grundbog om børnelitteratur
LæseprøveBeskrivelse
Bogen, der er den første af sin art for pædagoger, giver viden om, hvordan pædagoger kan arbejde reflekteret med deres brug af børnelitteratur, hvordan de kan indrette gode læsemiljøer og hvorledes de kan bruge arbejdet med børnelitteratur til at udvikle barnets personlige, sociale, kulturelle og sproglige kompetencer. Bogen kommer også med forslag til, hvilke genrer samlingen af børnebøger i daginstitutionen bør indeholde.
Pædagogens grundbog om børnelitteratur henvender sig ikke alene til pædagogstuderende og undervisere på pædagogseminarerne, men også til uddannede pædagoger, der ønsker at blive klædt bedre på til at udvælge og arbejde med børnebøger i daginstitutioner. Hvert kapitel afsluttes med refleksionsspørgsmål og litteraturliste til yderligere fordybelse. Refleksionsspørgsmålene vil være oplagte at bruge i en undervisningssammenhæng, så de studerende får mulighed for at drøfte holdninger og iagttagelser om formidling af børnelitteratur med hinanden eller som oplæg til et personalemøde i institutionerne, hvor drøftelserne kan give pædagoger mulighed for sammen at udvikle deres institutions litteraturpædagogik.
Yderligere informationer
-
E-bog
-
EPUB (Reflowable)
EPUB (Reflowable)
-
Vandmærket
Vandmærket
-
128
-
Gyldendal
-
9788763821506
-
06-06-2011
Pris DKK: 150,00
Denne bog er enten DRM-kopibeskyttet eller har Fixed layout
Hvis bogen er DRM-kopibeskyttet eller har Fixed layout, skal du bruge et særlig program for at læse bogen. Se anbefalinger til specifikke programmer her: Værd at vide om e-bøger og lydbøger
OBS!
Denne e-bog er beskyttet med Adobe DRM beskyttelse.
E-bogen kan kun læses i Adobe Digital Editions eller Bluefire Reader.
E-bogen kan ikke læses på Kindle, i Adobe Reader eller i iBooks.
Læs mere om programmer og print af e-bøger her.