Uddannelsesudvikling- i et professionsfagligt perspektiv

Af: Lone Bæk Brønsted, Unni Lind, Christine Pilegaard Larsen, Lars Jakob Muschinsky, Mette Rose, Niels Erik Hulgård Larsen, Lene Storgaard Brok, Lene Storgaard Brok (redaktør)

Læseprøve

Beskrivelse

Hvad sker der, når nye initiativer og nyt indhold introduceres i professionsuddannelserne? Hvad vil det sige, at en uddannelse skal knyttes mere til praksis, end den tidligere har været? Hvilke konsekvenser får det i uddannelserne, når studerende forlader monoprofessionerne og mødes i tværprofessionelle fora? Hvad ligger der i at koble praksis og teori – eller teori og praksis? Hvilken betydning får det for os som undervisere og konsulenter, at vi som ansatte i professionshøjskolerne også er uddannelsesudviklere? Dette er nogle af de professionsfaglige diskussioner, der tages op i denne bog om uddannelsesudvikling. Udgivelsen er forfattet af medarbejdere ved Professionshøjskolen UCC, som det seneste år har deltaget i processer eller projekter, hvor uddannelse skulle udvikles. Bogen henvender sig til alle, der har interesse i uddannelsesudvikling i professionsfaglige sammenhænge.

Yderligere informationer