Tweens- mellem medier og mærkevarer
SampleDescription
Tiden efter årtusindskiftet bød på en ny forståelse af, hvad det vil sige at være barn. Under overskriften TWEENS og KGOY (Kids Grow Old Younger) blev der født en idé om en tilstand, hvor børn mellem 7 og 12 år lægger afstand til barndommen, og hvor de i stigende grad poserer som teenagere. Især marketingindustrien har haft travlt med at sælge et billede af tweens som superkompetente forbrugere af medier og mærkevarer - som et lukrativt globalt forbrugersegment. Tweens forsøger at give et nuanceret billede af, hvad det vil sige at være tween i Danmark. Med udgangspunkt i to nyere forskningsprojekter, ser Lars Pynt Andersen på danske tweens virkelighed med medier og forbrug. Han inddrager også internationale undersøgelser for at give et signalement af, hvad dette nye -globaliserede- barndomsbegreb indebærer.
Further Information
-
E-book
-
PDF
PDF
-
DRM
DRM
-
152
-
Samfundslitteratur
-
9788759325346
-
2/15/2011
Price DKK: 240,00
This book is either DRM copy-protected or in a fixed layout
If the book is DRM copy-protected or in a fixed layout, you will need a specific program/application to read the book. See recommendations to specific applications here: Worth knowing about e-books and audiobooks
ATTENTION!
This e-book is protected by Adobe DRM.
The e-book can only be read using Adobe Digital Editions or Bluefire Reader.
The e-book cannot be read on a Kindle, in Adobe Reader or in iBooks.
Read more about software and printing of e-books here.